CATEGORIEËN

Kabeldirect.nl verhoogt serviceniveau met langere retourtermijn

Kabeldirect.nl ziet de langere bedenktijd als een belangrijke uitbreiding op het serviceniveau richting zakelijke en particuliere klanten. In de praktijk bleek 14 dagen niet altijd toereikend te zijn om aangeschafte kabels en aansluit accessoires te testen. Met een langere bedenktijd wil Kabeldirect.nl klanten meer ruimte geven om een weloverwogen beslissing te nemen (www.kabeldirect.nl). Kabeldirect.nl is altijd soepel omgegaan met de retourtermijn van 14 dagen en coulant geweest in situaties waarin de bedenktijd is overschreden. Om die reden sluit de retourtermijn van 30 dagen beter aan bij het daadwerkelijke serviceniveau waarop klanten kunnen rekenen.

“We merken dat klanten vaak wat langer de tijd nodig hebben om een product te testen. Dit is minder aan de orde bij USB-hubs en HDMI-kabels, maar wel bij bijvoorbeeld KVM-schakelaars en multiport-adapters. Natuurlijk zijn er ook veel gevallen waar mensen niet meteen de tijd hebben om aan te sluiten en het product vast vooruit bestellen. Soms is de retourtermijn al verstreken wanneer de klant het product test. Hierin willen we de klant graag tegemoet komen,” zegt Eric van Wenkop, directeur van Kabeldirect.nl (www.kabeldirect.nl).

Naar verwachting zal de aanpassing van de retourtermijn van Kabeldirect.nl voornamelijk effect hebben op de winkelervaring van de klant en zal het in mindere mate van invloed zijn op het aantal retouren, aangezien de kabel webwinkel al een laag retourpercentage kent. 

Gian Stevens, content manager bij Kabeldirect.nl (www.kabeldirect.nl) zegt hierover: “Ons lage retourpercentage heeft te maken met het advies dat we klanten geven en de complete product informatie. We gebruiken onze technische kennis om te zorgen dat klanten meteen de juiste kabel bestellen. Maar als een klant zonder ons advies een kabel bestelt, dan vinden we dat de klant de tijd moet krijgen om de kabel te testen. Een extra stukje service noemen we dat.”

Over Kabeldirect.nl

Kabeldirect.nl is een webwinkel gespecialiseerd in kabels en aansluit accessoires. Kabeldirect.nl is in 2010 opgericht met als doel om elke klant aan de perfecte kabel te helpen, zonder al te veel poespas en met een optimaal serviceniveau. Kabeldirect heeft een breed assortiment van meer dan 15.000 producten en daarmee altijd de juiste kabel. Kijk voor meer informatie op www.kabeldirect.nl.

Kabeldirect-eigenaar-Eric-van-WenkopfqFKRVLEETyPv

Afbeelding 1. Eric van Wenkop, directeur van Kabeldirect.nl.

Logo_BLAUW-400x88E2aAQVqtQzWRG

Afbeelding 2. Logo van Kabeldirect.nl.

000001-thumbnail-v2

Afbeelding 3. Miniatuur afbeelding.

Download afbeeldingen in hoge resolutie

- Einde persbericht - 

Noot voor de redactie: Voor meer informatie kun je contact opnemen met Gian Stevens van Kabeldirect.nl via [email protected] of telefoonnummer 085 - 273 73 03, optie 3 in het telefoonmenu. Persberichten van Kabeldirect.nl zijn te raadplegen op www.kabeldirect.nl/nieuws